29.9.04

Angus Macaskill

Gisteren nam ik het Guiness Record Boek 1998 mee uit de bibliotheek; ik wou namelijk wat 'research' doen voor een verhaal. Wandelend door dat boek kwam ik op p 112 toevallig het volgende tegen:

Kinepolis in Brussel, Belgiƫ, is het grootste bioscoopcomplex ter wereld. Het telt 26 theaters met tussen de 160 en de 700 zitplaatsen en een IMAX-theater dat een filmdoek heeft van 20 x 30 m en 450 zitplaatsen. Het complex beschikt in totaal over 6000 zitplaatsen.
U weet het nog niet, maar dat is zeer interessant, vooral wat ik voor u in het vet zette, want wat werd mij eerder al op p 99 geleerd?
In Brussel staat het grootste bioscoopcentrum ter wereld, het Kinepolis. Het totale oppervlak beslaat 24 000 vierkante meter, en er zijn 24 theaters die tezamen 8000 zitplaatsen hebben.
Het probleem is het volgende: mag ik er na dit alles nog zeker van zijn dat de Schot Angus Macaskill ooit 2,36 meter lang was?

Geen opmerkingen: