1.6.06

Lief is niet thuis en ik moet nog werken. Ik eet pasta voor de pc. Ik vis de brokjes olijf uit de Sacla-saus, klik de Word-vensters weg en bekijk de geschiedenis in onze Firefox. Ik maak een onvolledig lijstje van waar ik vandaag was:

Pieter Jan Kerstens heeft een erg dromerige website. Ik zou er uren naar kunnen staren. Remco Campert heeft een nieuw boek: Het satijnen hart. Ik las een recensie, een interview; nu het boek nog. Ik sta er ook steeds weer van te kijken hoeveel er te vinden is op de dbnl. Bijvoorbeeld: Al die dromen al die jaren – het blijft een heerlijke titel – en dat boek moet nog maar eens uit de bib gehaald, al was het maar voor de gezellige foto's. Nog gezellige foto's, maar dan van Elsschot, staan onder een recensie van zijn nagelaten werk op het Knack-blog. Op Absenter staan – hoera – weer fietsen en heel de Tour van 2006 zit in Google Earth. Ik vergeet natuurlijk de gezellige foto's van David Shrigley niet. En tot slot: BeyoncĂ©, die kwijlt in haar slaap.

Nu drinken, zeg ik tegen mezelf. Ik zit voor de pc met een leeg bord. Ik schenk een glas worldshake in. Het is 1 juni. Ik moet nog werken.

Geen opmerkingen: