22.10.06

Koen Fillet zorgde vorige week voor extra verkeer hier, en enkele nieuwe bezoekers lieten bliksems achter in de reactiedoos. Dank hiervoor. Ene Phaedrus citeerde M. Pirsig.

Een lichtflits en Ka-boem! van de donder, vlak bovenop elkaar. Dat deed me schrikken en Chris heeft zijn hoofd nu tegen mijn rug gedrukt. Een paar waarschuwende druppels... als spelden bij deze snelheid. Een tweede flits - BOEMM en alles licht schitterend op... en dan in de schittering van de volgende flits die boerderij... die molen... o, mijn God, hij is HIER GEWEEST! ... gas minderen... dit is ZIJN weg... (uit: M. Pirsig Zen en de kunst van het motoronderhoud. Hoofdstuk 3.)
Joeri schonk iets van Adriaan Morriƫn. Als hij laat weten uit welke bundel het gedicht komt, zet ik ook dat in het archief. En zelf kwam ik de afgelopen week vijf keer bliksem tegen in Mijnheer Sjamaan.
Er hing een geel bord. No grog here, met daaronder ngwala impai pmara nanala. Dat betekende: Keep our people clean and culture alive. In het bord zaten gaten van geweerschoten. Aan de horizon bliksemde het. (uit: Koen Peeters Mijnheer sjamaan. Amsterdam: Meulenhoff, 2004. p 105.)
[De teller staat ondertussen op 76]

Geen opmerkingen: