31.3.08

Ik fietste met mijn Vos van Veurne tot Blankenberge. In de Uitkerkse Polder zag ik voor de eerste keer een echte lepelaar – een beest dat ik tot vandaag enkel kende van in mijn vogelgidsen, van op birdpix, van uit mijn dromen. Hij wandelde naar een plas en begon te vissen.

ja, scherp hoor, die lepelaar
In mijn enthousiasme probeerde ik een filmpje te maken van zijn fourageergedrag. Probeerde. Zelf vind ik het resultaat behoorlijk geestig.

Verder waren er ook scholeksters, en naar het noorden: een charmant zicht op de achterkant van de zeedijk-hoogbouw.

de zeedijk

3 opmerkingen:

Lope de Aguirre zei

Wel een hele mooie wolk.

Anoniem zei

ik heb hem toch gezien. denk ik.

peren zei

@lope
Ja. Er was ook een wolk. En midden tussen die wolk door scheen nogal hard de zon. Ik zag niets op mijn schermpje.

@pironik
Ja. Zeer zeker.