23.5.17

Deze stukken vond ik op treintickets die ik als bladwijzer gebruikte:

feb 2017
Ik stak de Landsroemlaan over en zag hoe de bomen bogen door de strakke wind. Aan de bushalte trof ik Bibi - ze zei: daar is de bus.

In het Noordstation zag ik een muis lopen over de rails bij spoor 11. Ik bleef ter hoogte van het dier op het perron staan in plaats van als gewoonlijk door te lopen. Toen de trein binnenliep, verdween het muisje achter het metaal van de rail.

In Mechelen stond de wind nog strakker. Mijn pet vloog weg over spoor 8, verdween daar onder een trein en wie weet waar dan verder naartoe? Noord-oost? Wellicht.
Ach.

--------------------

3 maart 2017
Mijn moeder vertelt over haar vader, die korte tijd werkte voor een wijnhandelaar in Antwerpen en wijnen ronddroeg naar cafés en bordelen.

Een vat sprong open in de kelder, de wijn stond enkelhoog maar diende op flessen gezet, ondanks de kattenstronten die erop dreven.

[Dat van het enkelhoog verzon ik zelf, dat van de kattenstronten vertelde mijn moeder.]

Geen opmerkingen: