26.8.04

moeder

Gisteren verjaarde moeder. Moeder is nu exact twee maal zo oud als ik ben. Ergo: moeder was toen ze mijn moeder werd even oud als ik nu ben. En ik ben de tweede thuis. Dus als ik moeder was, mijn moeder, had ik nu twee kinderen: broer en mijzelf.

Maar ik heb geen kinderen, nee, niet in dit jonge leven, niet overdag. Wel ben ik de afgelopen maanden al twee keer wakker geworden met in mijn hoofd nog een droom met daarin mijn kind. Het is een jongen, een baby nog, en hij heet Seppe. Ik heb er al mee gespeeld, ik heb hem boven mijn hoofd getild, ik heb zijn neus en buik gekust. Ik heb hem achternagezeten toen hij door de parochiezaal van mijn jeugdjarendorp kroop. Lief weet ervan, we weten wat ons te doen staat. Maar nu nog niet. We kunnen het misschien combineren met een huwelijk op 12 april - ook dat uit een droom. En in afwachting hopen dat moeder blij is met haar cadeautje, de ANWB vogelgids van Europa. Hardcover. Go postbode, go!

Geen opmerkingen: