23.9.04

zachte vervoering

"Nee, ik heb geen rijbewijs. Ik gebruik namelijk het openbaar vervoer. En ook mijn fiets en dat al jaren en veelal met plezier."

Dat ben ik, waarop men mij dan vreemd bekijkt en ik het gevoel krijg dat ik me dien te excuseren. Sorry dat ik ervoor kies 100 meter van een station te gaan wonen en dat ik geen kinderen naar voetbaltrainingen brengen moet. Sorry dat ik 's avonds laat geen sociale contacten moet onderhouden op afgelegen hoeves omringd door eindeloze velden in vergeten provincies. Sorry. Echt.

Inderdaad, ik gebruik het openbaar vervoer niet omdat ik geen rijbewijs heb, maar ik heb geen rijbewijs omdat ik het openbaar vervoer gebruik. Als u medelijden met mij voelt omdat ik mij enkel op studentikoze wijzes kan verplaatsen en mijn vrijheid daardoor helemaal beknot wordt, moet u niet aan mijn kop zeuren maar mij 100 euro storten. Als dank omdat ik uw dagelijkse file alvast 1 wagen korter maak. Graag gedaan.

Geen opmerkingen: