10.1.05

iets anders

Of ik ook andere liefhebberijen heb dan alleen de schone letteren, wil Matthijs van Rommelhok weten. Hij gaf me estafettegewijs een stokje met vier vragen door. Wie ben ik dan om daar geen antwoorden op te geven?

1. Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer? Niets. Nul. De computer hier leeft nog in het vorige decennium, sputtert al bij Word-documenten, heeft amper 2,5 GB.

2. Wat is je laatst gekochte cd? Le Bataclan '72 van Lou Reed, John Cale & Nico. De registratie van het concert dat de drie (ook toen al ex-Velvet Underground) op 29 januari 1972 gaven in Le Bataclan in Parijs. Heel erg basic.

3. Wat is letterlijk het laatst geluisterde nr voor je dit bericht las? "Honky tonk" van Arno. Uit Charles Ernest.

4. Geef 4 nummers door die je heel vaak luistert of die veel voor je betekenen.

"Satellite of love" van Lou Reed, omdat dit het eerste nummer is van de eerste Lou Reed die ik ooit kocht: Walk on the wild side / the best of Lou Reed (1981). Ondertussen heb ik er een veertigtal CD's van (al dan niet samen met de Velvet Underground), wat hem tot mijn grootste muzikale held maakt. Bovendien wordt er in de supermarkt van de jolige cassière (m/v) vaak een instrumentale en compleet verprutste, auteursrechtlozere plinplongversie van dit Satellite of love gespeeld.

"This corrosion" van Lambchop, een cover van de Sisters of Mercy. Omdat het het enige nummer is waar ik echt naar op zoek ben. Het stond ooit op een bonuscd bij Is a woman, die ik toen om onbegrijpelijke redenen niet kocht. In mijn herinnering heeft het net de juiste kleur.

"Swedish designer drugs" van Daan uit Bridge burner. Dè Vlaming die goede en geestige teksten in het Engels schrijft. ("How deep is your fjord? How shallow thy watery eyes?") Bovendien kan Daan ondanks zijn cool en verdraaid diepe stem aandoenlijk giechelen.

"Programma 96" van Noordkaap uit Avanti!. Enkel en alleen voor de zin "Iedere man bier, iedere vrouw een kind, ieder kind ijskreem"

5. Aan wie geef jij het stokje door en waarom? Ik geef het door aan Cockie. Om de eenvoudige reden dat zij een van mijn trouwste bezoekers is en ik er daardoor zeker van kan zijn dat ik niet te lang met deze stok blijf zitten. Tenzij zij het niet wil natuurlijk, en ze een beleefd berichtje achterlaat om te zeggen dat ik een ander zoeken moet. Ik kijk even verder, links en rechts, maar ondertussen mag u daar, interessante vrijwilliger, zich altijd melden. Er moeten toch massa's interessante vrijwilligers zijn, niet?

Geen opmerkingen: