1.4.06

De regen hield me niet tegen.

Ik fietste naar de bibliotheek van Zwijnaarde, Joe Speedboot in mijn tas. Onderweg stopte ik bij het UZ voor de krant en in Nieuw Gent voor enkele foto's van het konserthusblauwe woonblok. Gaandeweg trokken de wolken open. Ik nam meer foto's; van snelwegen, muren en wolken.

In de bibliotheek las ik de eerste bladzijde in Het grote baggerboek. Mee nam ik het niet; binnen drie weken zal de regen me wel tegenhouden. Ik las net genoeg om heel de namiddag met liedjes van Frank Sinatra in mijn hoofd te zitten. Ik zong ze voor de pimpelmezen naast het kerkhof: Start spreading the news, en ook deed ik Zij dronk ranja met een rietje, mijn Sofietje.

een pimpelmees (Staf)

een pimpelmees (Sandra)

een pimpelmees (Staf)

Pimpelmezen in wilgenbosjes – zo groeide het besef – verdienen een reportage op een weblog. Omdat het vakantie is, en lente, en al bijna koers (we kunnen de uren aftellen op onze tenen en vingers). Omdat soms alles heerlijk is. Smaskens filibajs!

een pimpelmees (Staf)

Geen opmerkingen: