10.2.07

De sneeuw voor het slaapkamerraam had haar dan toch verontrust en daarom vloog ze vanochtend naar de badkamer. Mijn lief stond daar haar tanden te poetsen en riep me erbij: kom kijken, riep ze, kom kijken. Ik zag hoe Mia voor de spiegel een plek zocht tussen Dove, Elmex en één en ander van de Body Shop.

mia op een tube van Dove
Na enig gescharrel en een omweg langs de leidingen van het warm water koos ze als nieuwe stek het tapijt onder de wasbak, maar daar kon ik natuurlijk niet mee akkoord gaan. [natuurlijk niet] Voor haar veiligheid en mijn gemoedsrust ontvoerde ik haar naar de papyrusplant in de woonkamer.

mia op de papyrus
Om de stress van de verhuis weg te slikken, ontbeten we samen, Mia en ik (mijn lief ondertussen de deur al uit), en maakten we een lijstje van gloednieuwe of kortelings te verschijnen boeken waar we naar uitkijken. Extra restrictie: geschreven door Belgen of Nederlanders, mannen, zonder baard.

  • Koen Peeters: Grote Europese roman
  • Jean-Philippe Toussaint: Vluchten
  • Jan van Mersbergen: Morgen zijn we in Pamplona
  • Frank Westerman: Ararat
Een lijstje van vier. Dat is niet te lang, dat kunnen we onthouden. Voorwaar een mooi begin van de dag.

Geen opmerkingen: