6.2.08

ik zeg kort iets over Stockholm en verwijs voor mooie foto's met plezier door naar mijn lief

Op zaterdagochtend, bij het hotelontbijt, lazen we in Dagens Nyheter. Mats Kolmisoppi's nieuwe roman werd in de boekenbijlage lovend besproken door Jonas Thente. Die nieuwe roman heet Bryssel, speelt in Brussel. Zaterdagnamiddag kocht ik Mats Kolmisoppi's Bryssel in Bokskotten (SEK 180).

Zondagochtend gingen we vlinders kijken. Mijn lief kocht een botsbal voor me met een vlinder erin (SEK 20). Zaterdagnamiddag zag ik malachiet in Vasamuseet. Ik nam er een foto van. Ik heb nu foto's van malachiet uit drie musea:

malachiet uit Vasamuseet, Stockholm
malachiet uit het museum voor natuurwetenschappen, Brussel
malachiet te Tervuren
Maandagochtend namen we de bus naar Kaknästornet. In een bosje aan de voet zagen we drie boomklevers. In de namiddag zagen we dan weer kuifeenden en kochten we koekjes en boeken; twaalf boeken in totaal. Dat klinkt heus meer dan het is en bovendien: twee ervan waren cadeautjes.

[en voor foto's dus naar mijn lief, en met plezier]

Geen opmerkingen: