7.6.12

Dit herinner ik me vaag: op een namiddag in 1990 of 1991 zat ik thuis aan de salontafel teletekstpagina's over te schrijven op pistachekleurige fiches. Op mijn knieën, zat ik, in korte broek, voor de zetels. Het ging over Hutu's en Tutsi's en ik werd verondersteld de dag nadien een spreekbeurt te houden. Was het bij meester Dirk? Misschien bij juf Anita. Ik vond dat sommige pagina's elkaar tegenspraken. Ik vond dat ik één en ander weg mocht laten om mijn praatje coherenter te maken. Ik vond dat teletekst te weinig pagina's had.

Vandaag las ik Duizend heuvels van Koen Peeters uit. Ik dien het te herlezen.

[Wij wonnen altijd. Wij kwamen uit de hemel, onze eerste koning kwam van de bliksem. (uit: Koen Peeters Duizend heuvels. De Bezige Bij, 2012. p 176.)]
Ook vandaag googlede ik de geboortedatum van Detlev Van Heest.

Geen opmerkingen: