12.2.05

het beste uit 2004 - 2005

Boekenoudjaar vandaag. Op uw gezondheid en ziehier de beste 22 van de gelezen 153:

Kim Fupz Aakeson Alles en Ulla Vilstrup
Kim Fupz Aakeson Stefman
Kader Abdolah Spijkerschrift
Niccolò Ammaniti Ik ben niet bang
Paul Auster The book of illusions
Gie Bogaert Hemelstof
F. Bordewijk Rood Paleis
Remco Campert Een liefde in Parijs
Hugo Claus De verlossing
Chris Donner Brieven van mijn broertje
Harald Rosenløw Eeg Scherf
Willem Elsschot Kaas
Sonya Hartnett What the birds see
P.C. Jersild De ondas kloster
Astrid Lindgren Emil i Lönneberga
Ian McEwan The cement garden
Multatuli Max Havelaar of de koffieveilingen der Nederlandsche Handel-Maatschappij
John Steinbeck Van muizen en mensen
Joke Van Leeuwen Slopie
Ted Van Lieshout Gebr.
Sylvia Vanden Heede Vos en haas
Pieter Vanoudenheusden & Goele Dewanckel Ik verveel me nooit
Ik begrijp zelf ook niet waarom er geen enkele Leo Pleysier op deze lijst terechtgekomen is, maar doe er toch vooral uw voordeel mee. Het beste van vorig jaar staat nog steeds hier.

Geen opmerkingen: