23.8.07

['Naar binnen,' zegt Farouq, die zijn fiets heeft geparkeerd en naar me toe komt.
'Wacht. Wat is die wolk?' vraag ik aan Dayanand, die niet erg blij lijkt als hij me ziet.
'Depressie. Die bliksem staat voor angstaanvallen.'
'O ja? Wie heeft dat getekend? Jij zeker?'
'Neem me niet in de zeik,' zegt hij. 'En zeik anders maar op.'
'Oké,' zeg ik, en ik ga Somrajs huis binnen, het noodlot tegemoet. (uit: Indra Sinha De mensen van Beest. Querido, 2007. p 190.)]

[Ook een aantal van de foto's waar hij niet op stond, kon hij toelichten. 'Dit hier is Tomi op Relampago, dat is Spaans voor bliksemschicht. Toen woonde ik nog op de boerderij van Zellweger. Toen ik terugkwam in de villa, was de hengst al verkocht.' (uit: Martin Suter Small World. Arbeiderspers, 2001. p 167.)]
Nog twee bliksems van Occy zijn dit. Tegenwoordig schrijft hij – en dat werkt – in gesprek over boeken.

Geen opmerkingen: