3.6.07

Ik kreeg een boete. Van de bibliotheek kreeg ik een boete. Een boete! 1 euro en 40 cent. Van Lope De Aguirre kreeg ik een bliksem, ah een bliksem.

En terwijl het omweer nadert, het ijllichten al geen ijllichten meer is, maar bliksem die gevolgd wordt door naderbijkomend gerommel... terwijl zegt ge tot siekegheest: ik geloof dat gij in de wetenschap ook al niet bijster veel vertrouwen hebt! Boem, en de bliksem slaat ergens in, en tegelijkertijd is het een gekraak en een gedonder, en slaat de regen met 1000 vlakke handen op de grond. (uit:L.P.Boon Zomer te Ter-Muren: Het 2de boek over de Kapellekensbaan. De Arbeiderspers (11de druk), 1995. p 39.)
Bij die bliksem stuurde hij me ook vier nota's, oeh, vier nota's.
  • Nota 1: 't is echt omweer, en niet onweer.
  • Nota 2: siekegheest staat er effectief zonder hoofdletter.
  • Nota 3: L.P. Boon kan het weer mooi beschrijven.
  • Nota 4: daarstraks sloeg de regen hier ook met 1000 vlakke handen op de grond.

Geen opmerkingen: