12.8.07

Jan van Mersbergen: 'Morgen zijn we in Pamplona'

Jan van Mersbergen dacht aan een bliksem. Dat is fijn.

De spanning die in de lucht hangt wordt opeens verdreven door een explosie. Een vuurpijl. Als een bliksemschicht. (uit: Jan van Mersbergen Morgen zijn we in Pamplona. Cossee, 2007. p 129.)
Ik las deze week De grasbijter, zijn eerste, en Morgen zijn we in Pamplona, zijn nieuwste. Daarmee heb ik allevier zijn romans gelezen. Zwijgzaam zijn ze, en zeer goed. Allevier.

Ik ben morgen trouwens gewoon hier. Ik moet schilderen en er is alweer iets met de trapas van mijn Vos.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wilde je deze link toesturen, maar zag nergens een adres; daarom post ik hem hier, waar je hem wel zult vinden...

http://www.nrcboeken.nl/interview/zie-de-schrijvers-werken-jan-van-mersbergen

peren zei

Ik wens iedereen een Eddy toe.

Merci.