15.1.08

Brussel / straten

Nooit eerder stapte ik aan halte Louiza uit de metro. Ik vertrok met het oorlogsmonument op het Poelaertplein in de rug en nam de Louizalaan naar het oosten. Daarna nam ik links de Eendrachtstraat - tussen de Keienveldstraat en de Elsensesteenweg wordt dat de Prins Albertstraat - en op de Elsensesteenweg ging ik weer linksaf en opnieuw naar het noordwesten, naar de Gulden-Vlieslaan en de Waterloolaan. Ik stak de Waterloolaan over en zocht aan het begin van de Naamsestraat, op de affiche bij metro Naamsepoort, waar het Museum voor Natuurwetenschappen exact is.

Ik daalde de Naamsestraat helemaal af, kruiste de Regentschapsstraat, ging verder langs Museumplein en Museumstraat, Kunstberg, Albertinaplein, Magdalenasteenweg en Grasmarkt tot helemaal beneden, tot aan de toeristische dienst, waar ik een folder van het Museum voor Natuurwetenschappen haalde.

Via de Kiekenmarkt kruiste ik de Anspachlaan bij de Delhaize en aan de Visverkopersstraat ging ik linksaf, bij de Antoine Dansaertstraat rechtsaf, dan rechtdoor voorbij de Oude Graanmarkt en rechts de Léon Lepagestraat in. Aan de verkeerslichten draaide ik rechts de Vlaamse Steenweg in en nadien nam ik links de Zeehondstraat. Tussen Baksteenkaai en Brandhoutkaai ging ik metrohalte Sint Katelijne binnen en nam ik metro 1A richting Boudewijn tot aan Simonis. Daar stapte ik over op lijn 2, richting Delacroix, en ik stapte uit in Ribaucourt, kwam boven op de Leopold II Laan.

Ik sloeg dadelijk de Houzeau de Lehaiestraat in en nam de eerste links, de Hovenierstraat, en dan de tweede rechts de Piersstraat. In de Piersstraat at ik in Snack "La Boulette" voor €3,50 un sandwich kefta sauce andalouse met pikante olijven, een peper en frieten. Lekker. Het was bijna 17.00u. Er hing regen in de lucht.

Morgen, zo schreef ik in mijn boekje, zal ik naar het Museum voor Natuurwetenschappen gaan en in het museumcafé lezen in een boek van Torgny Lindgren.

1 opmerking:

Anoniem zei

Goedendag,

De redactie van Medium4You heeft uw weblog, Het perenblog, bezocht en van zijn kwaliteit en originaliteit genoten.

Wij vragen u daarom toestemming om eventueel een paar artikelen op Medium4You te kunnen publiceren, met name het stuk “Brussel / Straten” dat wij heel interessant
vinden.

Medium4You is een Belgische actualiteiten site waar ook sport, kunst en avontuur aan bod komen, en die de bijzonderheid heeft om tweetalig nederlands-frans te zijn.

Medium4You is een gratis website bedoeld voor meningsuiting en debatten, toegankelijk voor iedereen. Deze website wordt ter beschikking gesteld van alle
inwoners van België, en elders in de wereld, in de hoop dat zij zich dit medium van meningsoverdracht, experimenten en avonturen zullen toeëigenen.

Elk artikel wordt gepubliceerd onder de naam die door de auteur wordt gekozen, en ook met verwijzing naar de website in kwestie.

Wij zouden het eveneens appreciëren om met u te corresponderen en op eventuele
vragen die u zou hebben te antwoorden.

Medium4You is volledig gratis en zeer toegankelijk. U kunt de site op elk moment bezoeken, en u zelfs als redacteur laten inschrijven: http://www.medium4you.be

Met vriendelijke groet,

Het redactieteam van Medium4You