2.10.08

De ramadan is voorbij en ik kom weer eens langs Snack Grillade La Boulette. Het is meer dan drie maand geleden sinds ik hier nog eens was, maar de snackman knikt me toe als een klant van elke dag en vraagt dadelijk: Comme d'habitude? Ik zeg maar van ja. Je weet nooit wat je zo te weten komt.

Ik krijg een sandwich kefta met daarbij wat frieten, pikante olijven, een gegrilde peper en een kwak andalouse. Dat blijkt mijn habitude. Drank zit er helaas niet bij. Het geheel kost €3.50 en dat vind ik weinig.

Mijn moeder staat op mijn voicemail, dat merk ik ineens. Nonkel F., zegt ze, heeft ergens een oude fiets staan die je mag hebben. Je moet maar iets laten weten.

Ik lees in de krant. Er staat vanalles in.

4 opmerkingen:

Lope de Aguirre zei

Comme d'habitude... fantastisch. Bij mij zegt enkel de apotheker dat.

Anoniem zei

de apotheker!
afijn, bij mij enkel liliane van het frietkot. ook niet gezond.

Anoniem zei

@Lope: Comme d'habitude? Dat heb ik hem nog nooit horen zeggen. En vooral: wat ga jij dan zoveel comme d'habitude halen?
Nee, dan de frituurman die placht te zeggen: en veur menier, 't gewoen recept?

Lope de Aguirre zei

O ja, de frituurman.