3.10.09

de buizerdboom
Wind of geen wind, ik fietste naar het westen, naar de bomenrij waarin ik in de voorzomer zo vaak buizerds zag. Ik stond op het pad en speurde door mijn verrekijker de bomenrij af. Maar ik zag geen buizerds, nee, in de plaats een ventje met een geweer en een hond. Af en toe hoorde ik een schot, soms van het ventje, soms van rechts, daar stond 50 meter verderop nog een ventje tussen het gestruikte. Ik kan u wel vertellen: wie vanop een bospad van tussen de struiken met een verrekijker naar ventjes met een geweer kijkt, voelt zich niet op zijn gemak. Nee, geef mij dan maar Molenbeek.

Ik nam enkele foto's en vertrok snel weer naar huis. Er stond nog afwas te wachten ook en N. zou om half elf komen om mijn fiets te lenen. Onderweg zag ik misschien een wilde zwaan overvliegen, maar wie durft daar echt zeker van te zijn?

Geen opmerkingen: