2.12.09

dat ik vaker in 't Stad kom tegenwoordig, maar mijn etablissementen nog niet helemaal gevonden heb

Ik zit met een boek in de Moretus. En met werk ook, maar dat schuif ik voor me uit. Een hond heet Sam en krijgt twee worstjes van Zwan. Een andere hond, of is het een eekhoorn, heet Perro en wordt bijna opgegeten door Sam. Men vertelt aan de gokautomaat dat een volwassen distelvink €100 kan kosten.

Aan de bar maakt men afspraken voor een feestje in de Green Corner. In augustus zat ik nog met een boek in de Green Corner. Tram elf stopt daar en ertegenover ligt de Greyhound, waar ik in de zomer wel eens in een boek las, en een halte vroeger ligt de Nieuwe Hoek – ook daar zat ik eens met een boek. Maar het doet er niet toe. Ik raad u geen van deze etablissementen aan.

Straks ga ik naar De schraelen troost.

4 opmerkingen:

d.s. zei

En neem het boek Te zuur op de bergen

Lope de Aguirre zei

Vergeet "Het hof van ellende" niet.

peren zei

Vandaag was ik in café zeezicht. De ondertitel daar: alle dagen hopen.

peren zei

Ondertitels zijn een pluspunt.

Ik wacht op het café met als ondertitel goed café of het koffiehuis met goed koffiehuis.

Copyrights steeds welkom.