18.6.05

onweder

Onder een zon die net warm genoeg scheen, zaten we op het terras van de Sphinx. We lazen. Gezellig. Lief herlas De grap van Gerrit Janssens, ik deed Het kanaal van Aat Ceelen. Halfweg mijn Westmalle dubbel keek lief op uit haar boek en zei bliksem. Ze zei bliksem. Ze citeerde en ze zei bliksem. Liefde is – zo blijkt hier duidelijk uit – elkaar bliksem signaleren.

Ik ging na het eten slapen, het was nog geen half negen. Toen ik in bed lag, bliksemde het en begon het te donderen. Het diepe gerommel naderde, tot het plots knalde, vlak boven ons appartement. Laat het maar eens goed stormen, dacht ik. (uit: Gerrit Janssens De grap. Averbode, 2002. p 34-35)
Verder is liefde ook het t-shirt van lief schoonmaken wanneer dat op het terras van de Sphinx bescheten wordt door een duif. En kabeljauw bakken met appeltjes en kaas, curry en jonge aardappeltjes.

Geen opmerkingen: